آدم ها مثل کتاب هستند ...

آدم ها مثل کتاب هستند ...

* بعضی از آدم ها جلد زرکوب دارند . بعضی ضخیم و بعضی جلد نازک .
* بعضی از آدم ها با کاغذ کاهی چاپ می شوند و بعضی با کاغذ خارجی .

* بعضی از آدم ها ترجمه شده اند .

* بعضی از آدم ها تجدید چاپ می شوند و بعضی  از آدم ها فتوکپی آدم های دیگرند .
* بعضی از آدم ها با حروف سیاه چاپ می شوند و بعضی از آدم ها صفحات رنگی دارند .
* بعضی از آدم ها تیتر دارند ٬ فهرست دارند و روی پیشانی بعضی از آدم ها نوشته اند : حق هر گونه استفاده ممنوع و محفوظ است .
* بعضی از آدم ها قیمت روی جلد دارند . بعضی از آدم ها با چند درصد تخفیف به فروش می رسند وبعضی از آدم ها بعد از فروش پس گرفته نمی شوند .
* بعضی از آدم ها نمایشنامه اند و در چند پرده نوشته می شوند .
* بعضی از آدم هافقط جدول و سرگرمی دارند و بعضی از آدم ها معلومات عمومی هستند .
* بعضی از آدم ها خط خوردگی دارند و بعضی از آدم ها غلط چاپی دارند .
* از روی بعضی از آدم هاباید مشق نوشت و از روی بعضی از آدم ها باید جریمه نوشت .

* بعضی از آدم ها را باید چند بار بخوانیم تا معنی آنها را بفهمیم و بعضی از آدم ها را  ( شاید بهتر باشد)

  نخوانده دور انداخت !!!

نظر شما چیست ؟ آن را با ما در میان بگذارید 

 

سازنده ترین کلمات ...

سازنده ترین کلمات ...

سازنده ترین کلمه((گذشت)) است...آن را تمرین کن.
پرمعنی ترین کلمه((ما)) است...آن را به کار بر.
عمیق ترین کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده.
بی رحم ترین کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن.
خودخواهانه ترین کلمه((من)) است...از آن حذر کن.
نا پایدارترین کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر.
بازدارنده ترین کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن.
با نشاط ترین کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز.
پوچ ترین کلمه((طمع)) است...آن را بکش.
سازنده ترین کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.
روشن ترین کلمه((امید)) است...به آن امیدوار باش.
ضعیف ترین کلمه((حسرت)) است...آن را نخور.
تواناترین کلمه((دانش)) است...آن را فرا گیر.
محکم ترین کلمه ((پشتکار)) است...آن را داشته باش.
سمی ترین کلمه((شانس)) است...به امید آن نباش.
لطیف ترین کلمه((لبخند)) است...آن را حفظ کن.
ضروری ترین کلمه((تفاهم)) است...آن را ایجاد کن.
سالم ترین کلمه((سلامتی)) است...به آن اهمیت بده.
اصلی ترین کلمه((اعتماد)) است...به آن اعتماد کن.
زیباترین کلمه((راستی)) است.. با آن روراست باش. 
زشت ترین کلمه((تمسخر)) است... دوست داری با تو چنین شود؟؟
موقر ترین کلمه((احترام)) است...برایش ارزش قایل شو.
آرامترین کلمه((آرامش)) است...به آن برس.
عاقلانه ترین کلمه((احتیاط )) است...حواست را جمع کن.
سخت ترین کلمه ((غیر ممکن)) است...وجود ندارد.
مخرب ترین کلمه((شتابزدگی)) است...مواظب پلهای پشت سرت باش.
تاریک ترین کلمه((نادانی)) است...آن را با نور علم روشن کن.
کشنده ترین کلمه((اضطراب)) است...آن را نادیده بگیر.
صبور ترین کلمه((انتظار)) است...منتظرش بمان.
با ارزش ترین کلمه((بخشش)) است...سعی خود را بکن.
قشنگ ترین کلمه((خوشرویی)) است...راز زیبایی در آن نهفته است.
رسا ترین کلمه((وفاداری)) است... متعهد باش.
محرک ترین کلمه((هدفمندی)) است...زندگی بدون آن پوچ است.
و هدفمند ترین کلمه((موفقیت)) است...پس پیش به سوی آن

انتخاب دو نفر از دبیران دوره راهنمایی شهرستان نکا به عنوان معلم نمونه کشوری و استانی

رضا عیادی  ، معلم نمونه کشوری

رضا عبادی جامخانه ، معلم علوم اجتماعی مدارس نمونه دولتی ، شاهد و شهید مدرس شهرستان نکا ، به عنوان معلم نمونه ی کشوری انتخاب شد . مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نکا ، ضمن عرض تبریک به ایشان و خانواده ی محترمشان ، توفیق روزافزون ایشان را از درگاه خدای بزرگ آرزو کردند .    رضا عبادی دارای ۱۸ سال سابقه ی تدریس است و دو سال قبل به عنوان معلم نمونه ی استانی انتخاب گردیده بود . ایشان یکی از سه معلم مازندرانی است که به افتخار نمونه ی کشوری دست یافتند .

 احمد یحیی پور زارمی ، معلم نمونه استانی

احمد یحیی پور زارمی ، مربی تربیت بدنی مدارس راهنمایی امام حسین و اندیشه ی شهرستان نکا ، به عنوان معلم نمونه ی استانی انتخاب شد . احمد یحیی پور ۲۳ سال سابقه دارد و در مسابقات متعدد ورزشی کشوری و استانی ، برای شهرستان نکا افتخار کسب نموده است

آموزش راهنمایی شهرستان نکا  صمیمانه به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می نماید .

 

 

غازها وعقاب ها

 

توی زندگی ، تفاوت آدم ها در نگاهشون به زندگی ، به اندازه تعداد اونهاست . همون طور که صورت ها و ظاهر ادم ها با هم فرق داره ، در افکار و رفتارشون با هم تفاوت دارن .

به نوعی می شه گفت هر انسانی یک کتابه . تا زمانی که بازش نکنی و نخونیش ،اون رو کامل نشناختی .. اصلا هم اسون نیست چون گاهی بعضی کتاب ها اونقدروحشتناک هستند که تا چند وقت از خوندنشون کابوس می بینی و آشفته می شی ولی گاهی خوندن بعضی کتاب ها مثل حافظ ، اشعار سهراب تا سال ها مستت می کنه چون یک جمله اش می تونه روحت رو دوباره از اول جلا بده و دلت رو صاف کنه ..

توی این دنیا از بچگی ، ما تعلیم داده می شیم و قوانینی برای ذهن بی برنامه و خالی ما وضع میشه که از طرف خانواده ، دوست ، مدرسه و اجتماع خودآگاه ، نا خودآگاه ، مستقیم، یا غیرمستقیم، ارادی و غیرارادی در مغز کوچیک ما جا گرفته که پاک کردن و از اول نوشتن قوانین اراده فولادی و تمرین خیلی زیادمی خواد .

دکتر وین دایر در کتاب عظمت خود را دریابید بحث جالبی می گه :

می گه ادم ها دو دسته هستند غاز ها و عقاب ها . هرگز نباید عقاب ها رو به مدرسه غازها فرستاد و نباید افکار دست و پا گیر غازها فکر عقاب ها رو مشغول کنه . کسی که مثل غاز هست و تعلیم داده شده نمی تونه درست پرواز کنه و به خار و خاشاک گیر می کنه که مانع پروازش می شه . ولی عقاب رسالتش اوج گرفتنه . عقابی که مثل غاز رفتار می کنه از ذات خودش فرار می کنه .

بدترین چیز ندونستن قوانین عقاب هاست . این که ندونیم چطوری عقاب باشیم .

* غازها همه مثل هم فکر می کنند و همیشه هم ادعا می کنند که درست فکر می کنند . افکارشون کپی شده هست و اصلا خلاقیت نداره . اکثر مواقع هم همگی با هم به نتایج یکسان می رسند چون دقیقا مثل هم فکر می کنند .

عقاب ها می دونند زمانی که همه مثل هم فکر می کنند در واقع اصلا کسی فکر نمی کنه .

* غازها همیشه می دونند غاز دیگه چطوری زندگی کنه بهتره ! هر کسی جای کس دیگه تصمیم می گیره . برای همین اکثر یا دیر به بلوغ (فکری – جنسی – احساسی) می رسن و یا اصلا بالغ نمی شن .

عقاب ها به خلاقیت ذهن هر کس اعتقاد دارن و در زندگی ماهیگیری به فرد یاد می دن و نه ماهی . در محله عقاب ها هر کسی جای خودش باید فکر کنه و کسی مسئولیت زندگی کس دیگه رو به عهده نمی گیره .

* غازها از جسمشون بیش از حد کار می کشن و تمام توان داشته و نداشته رو به کار می گیرن و به نتایج دلخواه نمی رسن .

عقاب ها اول تمام جوانب کار رو در نظر می گیرن ، باتوجه به تجارب قبلی و برنامه ریزی های ذهن خلاقشون تصمیم می گیرند و بعد شروع به کار می کنند . عقاب ها ایمان دارند که تلاش جسمی به تنهایی اصلا برای کار کافی نیست .

* غازها حریم شخصی ندارند و بارها و بارها وارد حریم خصوصی عقاب ها می شن چون حرمت ندارند .

عقاب ها به حریم شخصی هر فردی احترام می زارن و قاطعانه به افرادی که وارد حریم خصوصی اونها می شن تذکر می دن .

* غازها باید همه رو راضی نگه دارند و تمام تلاششون رو در روابط می کنند که همه انسان ها ، تک به تک از اونها راضی باشند . به جای انجام وظایف و رسالت خودشون ، رضایت همه اطرافیان رو با هر زحمتی شده به دست می یارن چون اگر به دست نیارن احساس خلا می کنند ..

عقاب ها می دونند که به دست اوردن رضایت همه افراد امکان نداره و نیمی از مردم همیشه با نیمی از افکار اونها مخالفند و این وظیفه یک عقاب نیست که مخالفانش رو راضی نگه داره .

* غاز نه نمی گه و همش شاکی هست که چرا باید اینهمه به دیگران توجه کنه .

عقاب در مواقعی که لازم هست ، به راحتی نه می گه .

* غاز شرط اول ارتباط رو صمیمیت بیش از حد می دونه .

عقاب شرط اول ارتباط رو احترام متقابل می دونه .

* غاز نمی خواد باور کنه که دشمنی داره .

عقاب می دونه که باید دشمنش رو ببخشه ولی بهش اعتماد نمی کنه .

* غاز از تجربیات درس نمی گیره و فقط آزار می بینه .

عقاب بعد از گذروندن سختی مسئله ، به فکر پذیرش مسئله و درس های ممکنه هست ..

* غاز از دلش هیچ وقت حرف نمی زنه ..

عقاب با دلش زندگی می کنه .

* غاز یا احساسیه و یا منطقی .

عقاب می دونه که در دورانی از زندگی باید مغز رو پرورش و ورزش دارد و در دورانی دیگه باید دل رو نوازش داد و به حرف های دل بها داد .

* غاز اشتباه نمی کنه .

عقاب می دونه اگر هیچ وقت اشتباهی نکرده ، دلیلش اینه که اصلا دست به عملی نزده .

* غاز جای دیگران زندگی می کنه ..

عقاب می دونه که باید به دیگران کمک کنه ولی جای کسی نباید زندگی کنه چون تجربه خود بودن رو از اون فرد گرفته .

* غاز همیشه همه کار می تونه انجام بده .

عقاب می دونه چه کارهایی رو می تونه انجام بده و چه جایی باید اعلام کنه که از عهده اون بر نمی یاد .

* غاز همیشه مجبوره .

عقاب همیشه مختاره و اگر به جبر روزگار مجبور شد کاری رو انجام بده ، می پذیره و می گه : ترجیح می دم این کار رو انجام بدم .

* زمان غاز تفریح مشخص نیست .

عقاب برای تفریحش برنامه ریزی می کنه و می دونه که فاصله خالی این نت تا نت بعدی در موسیقی ، دلیل دل نشین بودن اون هست .

* غاز همیشه ناراضیه و شاکی و همیشه در حال شناخت عامل این بدبختی هست .

عقاب همیشه راضیه و می دونه هر سختی هم پایانی داره  .

* غاز عبادت عادتش شده .

عقاب تکرار و عادت و روزمرگی رو مرگ دل و پرستش می دونه .

* غاز نسبت به عقاب یا احساس برتری می کنه و یا احساس ضعف .

عقاب باور داره برتری وجود نداره . اصل فقط تفاوت است که باعث برتری کسی بر کس دیگه نمی شه .

* غاز زیاد از مغزش کار می کشه البته بدون بهره وری لازم .

عقاب مفید فکر می کنه و از اشتباهاتش درس می گیره .

* غاز می خواد غاز باشه چون غاز بودن و نپریدن خیلی اسون تر از پرواز و اوج گرفتن هست .

عقاب بر عقاب بودن اصرار داره ، حتی اگر بارها به مدرسه غازها رفته باشه و به خاطر عقاب شدن بهای سنگینی رو بپردازه .

**** یک نکته کنکوری برای عقاب ها

غازها همیشه می خوان یک عقاب یک جور دیگه باشه ، یک جور دیگه عمل کنه ! براشون ارتباط هیچ وقت کافی و رضایت بخش نیست .

دقت کن : غاز چون خودش رو نپذیرفته و خودش رو درست نمی شناسه ، از تو می خواد که یه جور دیگه عمل کنی ! هیچ وقت براش رضایت بخش نیستی و عملا بهت می گه که براش کافی نیستی چون همیشه یه کاری کم کردی !

سعی کن خودت باشی و بهترین نقش رو داشته باشی (به عنوان دوست - همسر - خواهر - برادر - بچه) ولی سعی نکن که خودت رو مجبور کنی که طبق خواست اون خودت رو تغییر بدی . اون ناراضی به دنیا اومده و از دنیا می ره . از زندگی عقب نیفتی چون قرار نیست که غاز باشی .  

عقاب باشید و سربلند

 

نتایج مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان نکا      

 

سلام و احترام، ضمن تشکر از مدیران ، دبیران و متصدیان محترم علوم آزمایشگاه که زمینه ی حضورگسترده ی دانش آموزان را در مسابقات علوم آزمایشگاهی فراهم کرده اند ، بدین وسیله اسامی دانش آموزان برتـر به شرح جـدول زیر اعلام می گردد . لازم به ذکر است لوح تقدیر و جوایز این دانش آموزان طی مراسمی که در اواخر اردیبهشت 1390 تحت عنوان تجلیل از نخبگان برگزار خواهد شد ، اهدا می گردد .

 

مدارس  روستایی

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی اعضای گروه

رتبه

1

شهید احمدی ابچین

سیدحسن رضایی-سیدمرتضی میری –محمد کارگر

اول

2

شهدای بریجان ولیجی محله

سیدمحمدجواد سلیمی –علیرضا قلعه سری – احمدرضا ایزدیان

دوم

3

شهید کیانی چلمردی

امیرمحمد راوش –مرتضی کابلی –امیر حسین خدادی

سوم

 

مدارس  شهری

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی اعضای گروه

رتبه

1

فردوسی

امیرحسین بازاری –حسین طالبی –علیرضا ذبیحی

 

اول

2

سوده

سیده فاطمه محمدی قلعه سری –زهرا ابراهیمی ارمی –فاطمه داودی

3

شهید رجایی

نسترن آسوده –غزاله پناهی –ملیحه براری

دوم

4

طلیعه آزادی

سپیده قریب –فاطمه زهرا قنبری –نفیسه امینی

سوم

 

مدارس خاص 

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی اعضای گروه

رتبه

1

پسرانه شاهد

سیدمحمد حسینی –محمدمهدی حسن پور –محمد بامتی

اول

2

دخترانه شاهد

فاطمه شبستانی –سیده فاطمه مهدی پور –مهتاب رحمتیان

دوم

3

آیت ا... محمدی لائینی

رقیه دارابی –سیده زهرا جعفری –فاطمه آشکاران (ب)

 

سوم

4

شهید سید محمد آبلویی

فائزه  ورزنده – مژگان جعفری –هانیه فضلی

           

          

          

         

 

 

زمان ومکان برگزاری نمایشگاه ومسابقه ی دست ساخته ها دانش آموزان دوره راهنمایی شهرستان نکا   

 

   با سلام و احترام،در اجرای بخشنامه ی شماره ی 402/31185 مورخ 14/10/89 و مصوبه ی کارگروه مدارس همیار ، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه ومسابقه ی دست ساخته های دانش آموزان دوره راهنمایی شهرستان نکا به شرح ذیل اعلام می گردد .

* زمان تحویل آثار دانش آموزان به محل برگزاری نمایشگاه توسط مجتمع های آموزشی و مدارس مستقل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخه 7 و 8 /2/1390 می باشد .

*مکان تحویل آثار دانش آموز دختر : مدرسه راهنمایی شهید رجایی (شماره تماس 5630822)

*مکان تحویل آثار دانش آموز پسر: مدرسه راهنمایی شاهد پسران  (شماره تماس 5624289 و 5631201)

* زمان بازگشایی نمایشگاه از روز شنبه 10/2/90 لغایت چهارشنبه 14/2/90  می باشد . 

یادآوری :

1-مدیران مجتمع های آموزشی با توجه به مواد درسی و جنسیت دانش آموزان در تحویل آثار دقت نمایند . (مواد درسی پسران :علوم تجربی ، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی  و مواد درسی دختران : حرفه وفن ، عربی و ادبیات فارسی می باشد ).

2-مدیران محترم بابرنامه ریزی دقیق جهت بازدید از نمایشگاه فوق توسط دانش آموزان اقدام نمایند .

3-قابل ذکر است ،پس از داوری براساس نمون برگ ارسالی، به نفرات برتر هردرس لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد .   

نتایج جشنواره وبلاگ نویسی دانش آموزی دوره راهنمایی تحصیلی شهرستان نکا

سلام و احترام، ضمن تشکر از مدیران و دبیران محترمی که زمینه ی حضور گسترده ی دانش آموزان را در جشنواره ی و بلاگ نویسی دروس ادبیات فارسی و علوم تجربی فراهم کرده اند ، بدین وسیله اسامی دانش آموزان برتر به شرح جدول زیر  اعلام می گردد . لازم به ذکر است لوح تقدیر و جوایز این دانش آموزان طی مراسمی که در اواخر اردیبهشت 1390 تحت عنوان تجلیل از نخبگان برگزار خواهد شد ، اهدا می گردد .

اسامی دانش آموزان منتخب در جشنواره وبلاگ نویسی دوره راهنمایی تحصیلی  شهرستان نکا  - سال تحصیلی 90-89

 

پایه اول راهنمایی

پایه دوم راهنمایی

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی

رتبه

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی

رتبه

1

آیت ا... خامنه ای

مهدی    فرجی

عالی

1

آیت ا... خامنه ای

حسین  رحیمی  سراجی

عالی

2

دخترانه شاهد

فاطمه  عنایت زاده

عالی

2

شهید آبلویی

مژگان جعفری

عالی

3

آیت ا... خامنه ای

علی رضا   فتاحی خواه

خیلی خوب

3

شهید عمادی

فاطمه  کیانی دارابی

خیلی خوب

4

غیردولتی علمیه

میلاد  قنبری

خیلی خوب

4

سوده

فاطمه   یوسفی

خیلی خوب

5

سوده

فاطمه   قنبری(باقر)

خوب

5

شهید اسدی خورشید

هانیه  زحمتکش

خوب

 

 

 

 

6

زینب گلدوست

 

پایه سوم راهنمایی (مدارس دخترانه )

پایه سوم راهنمایی ( مدارس پسرانه )

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی

رتبه

ردیف

نام آموزشگاه

نام ونام خانوادگی

رتبه

1

شهید عمادی

معصومه  ذاکری

عالی

 

شهید باهنر

عمار  آهنگری

عالی

2

ام الائمه اومال

مهدیه   اسعدی

عالی

 

 

شهدای قلعه سر

سید عابدین  محمودی

 

عالی

3

شهید عمادی

معصومه  شفیعی  آکردی

عالی

 

فوائد رسایی

4

              

شهید آبلویی

هانیه  فضلی

خیلی خوب

 

محمد جواد  جانی

5

مارال  شاداب

 

شهدای بریجان ولیجی محله

سید علی آقایی

 

عالی

6

مینو ستوده

 

مهدی  رضاپور

7

شهید عمادی

عالمه  اکبری

خیلی خوب

 

هادی  احمدی

8

 

شهید اسدی خورشید

سحر  هاتفی

 

 

خوب

 

پسرانه شاهد

حامد  راسخ

خیلی خوب

9

مبینا  قلیان

 

 

شهید باهنر

حمید بردبار

خیلی خوب

10

الهام  اسدی

 

علی  اسفندیاری

11

فاطمه  نوروز محمدی

 

امیر حسین محمودی

 

 

 

 

 

پسرانه شاهد

محمد شکریان

خوب

 

 

 

 

تبریک سال نو

با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد،

برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایت بهاری و بهارت جاودانه باد

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها ای تدبیر کننده روز و شب ای دگرگون

کننده حالی به حالی دیگر حال مارا به بهترین حال دگرگون کن

سال نو مبارک